Luxusný koncern LVMH sa možno zameria na Burberry a Tiffany

25.02.2013 Celý región

Paríž 24. februára (TASR) - Francúzsky výrobca luxusného tovaru LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton má záujem o ďalšie akvizície po tom, ako tempo rastu jeho tržieb zaznamenalo najvýraznejšie spomalenie za posledné tri roky. Informovali o tom agentúra Bloomberg a Wall Street Journal.


Ďalším cieľom akvizície by sa mohla stať britská spoločnosť Burberry, najväčší producent luxusného tovaru v Británii, uviedla banka Berenberg Bank. A podľa poradenskej spoločnosti Cantor Fitzgerald by sa po kúpe talianskej klenotníckej firmy Bulgari v roku 2011 mohol LVMH zamerať aj na americkú klenotnícku spoločnosť Tiffany s trhovou kapitalizáciou 8,1 miliardy USD (6,14 miliardy eur).

Šéf LVMH Bernard Arnault, ktorý dostal LVMH na pozíciu najväčšieho výrobcu luxusného tovaru na svete prostredníctvom akvizícií, "si rast bude opätovne musieť zabezpečiť cez kúpu ďalšej firmy," povedal John Guy, analytik Berenberg Bank. Prípadná akvizícia známej značky by spoločnosti pomohla získať čas aj na doriešenie otázok okolo svojej kľúčovej značky Louis Vuitton.

Skupina LVMH, známa šampanským Don Perignon, parfumom Guerlain či luxusnými koženými kabelkami, dosiahla v roku 2012 tržby okolo 28 miliárd eur, čo oproti roku 2011 znamená rast o 19 %. Avšak organický rast tržieb, teda bez započítania vplyvu kurzových rozdielov a akvizícií, predstavoval menej než polovicu z tohto tempa rastu a bol najslabší od roku 2009. Organický rast tržieb kľúčovej značky Louis Vuitton dosiahol podľa spoločnosti Exane BNP Paribas v minulom roku 6 %, čo znamená výrazné spomalenie oproti roku 2011, keď rast tržieb predstavoval 12 %. Bol to najslabší organický rast tržieb minimálne od roku 2001.

Burberry s ročnými tržbami na úrovni okolo 3 miliárd USD by rozšírila portfólio LVMH o známu značku pánskej módy, ako aj rovnomennú kozmetiku. Hovorkyňa Burberry sa odmietla vyjadriť k tomu, či ich firmu LVMH kontaktovala, alebo či je prístupná akvizícii.

Ďalším možným akvizičným cieľom by mohla byť americká Tiffany, ktorá by posilnila divíziu luxusných hodiniek a klenotov francúzskeho koncernu. Už v novembri minulého roka dal šéf divízie hodiniek a klenotov Francesco Trapani najavo, že spoločnosť sa bude snažiť o konsolidáciu v tomto sektore, napriek tomu, že akvizičné možnosti klesajú. V januári tohto roka sa počet voľných firiem ešte viac znížil po tom, ako švajčiarsky hodinkársky gigant Swatch za približne 1 miliardu USD kúpil značku Harry Winston.
 

Vyberte región